Utjecaj osteoporoze na oralno zdravlje - Dental Centar 4Smile
PROMOTIVNE PONUDE

UNESITE POJAM

Utjecaj osteoporoze na oralno zdravlje

Utjecaj osteoporoze na oralno zdravlje

Utjecaj osteoporoze na oralno zdravlje

Što je osteoporoza?

Kao što ime govori, osteoporoza je stanje u kojem određene kosti razvijaju pore. Smanjenje gustoće može osteoporozauzrokovati da kosti postanu tanke i lomljive, što ih čini osjetljivijim na pucanje. Često se naziva “tihom bolešću”, možda niste svjesni da imate osteoporozu do incidenta, poput puknute kosti. Rizik od ove bolesti povećava se s godinama.

Što je osteopenija?

Osteopenija nije stanje, već izraz koji se koristi za identificiranje niže mineralne gustoće kostiju koja nije dovoljno ozbiljna da bi se mogla dijagnosticirati kao osteoporoza. Osteopenija može s vremenom evoluirati do osteoporoze, ali to napredovanje može se usporiti ili zaustaviti. Promjene prema zdravom načinu života često pomažu u smanjenju rizika od prelaska osteopenije u osteoporozu.

Pojava osteoporoze i osteopenije su češće nego što mislite. Može se reći da će svaka treća žena i svaki peti muškarac stariji od 50 godina slomiti kost zbog osteoporoze.

 

Utjecaj osteoporoze na zube

Ako imate gubitak kostiju ili osteoporozu, trebali biste obratiti posebnu pozornost na zdravlje zuba. Gubitak kostiju u čeljusti povezan je s osteoporozom. Kod žena koje imaju osteoporozu tri puta je veća vjerojatnost da će izgubiti zube od onih koje nemaju tu bolest.

Povezanost osteoporoze i paradontoze

Iako paradontoza ili bolest desni može rezultirati gubitkom zuba, istraživači još uvijek proučavaju odnos između niske gustoće kostiju i bolesti desni. Također je potrebno napraviti daljnja istraživanja kako bi se utvrdilo može li liječenje osteoporoze također pridonijeti zdravlju kosti čeljusti.

Više o paradontozi pročitajte u našem blogu BOLEST KOJA DOKAZANO NAJVIŠE NAPADA POSLIJE 30-TE GODINE ŽIVOTA

Ivan Antolković - 4Smile
Savjeti stomatologa u Zagrebu, Ivana Antolkovića o održavanju jakih i zdravih kostiju:
  • Vježbajte redovito. Vježbe s utezima poput hodanja, jogginga ili treninga s utezima dobre su za održavanje zdravih kostiju.
  • Jedite hranu s visokim sadržajem kalcija i vitamina D, poput jogurta, sira i mlijeka.
  • Ne pušite.
  • Redovno i pravilno održavajte oralnu higijenu i redovito posjetite svog stomatologa.