KETO DIJETA i njezin utjecaj na oralno zdravlje - KETO ZADAH!
PROMOTIVNE PONUDE

UNESITE POJAM

KETO DIJETA i njezin utjecaj na oralno zdravlje – KETO ZADAH!

KETO DIJETA i njezin utjecaj na oralno zdravlje – KETO ZADAH!

KETO DIJETA i njezin utjecaj na oralno zdravlje – KETO ZADAH!

Keto dijeta i njezin utjecaj na oralno zdravlje – keto zadah,  ovotjedna je tema bloga Dental Centra 4Smile. Nema sumnje da ste vidjeli i čuli da ljudi na popularnoj keto prehrani gube na težini. Čak je i naša predsjednica jedna od poznatih ambasadora ove dijete. Kad god čujemo o trendovskim dijetama, prvo postavimo pitanje kako će utjecati na naše oralno zdravlje. Jesu li keto dijeta i oralno zdravlje kompatibilni?

Je li keto dijeta dobra za zube?

Zdravlje zuba dio je općeg zdravlja organizma, a pravilna i raznolika prehrana je najvažniji faktor u postizanju i održavanju zdravlja.

Keto dijeta sadrži vrlo nisku razinu ugljikohidrata, te visoku razinu proteina i masnoća – misli se na meso, ribu, sir, orašaste plodove i povrće s niskom razinom ugljikohidrata. Vidljivo odsutan? Šećer! Najveći neprijatelj zuba je šećer, te prekomjerno konzumiranje ugljikohidrata, što dovodi do opadanja kvalitete zuba.

Manja konzumacija šećera može dovesti do manje bakterija u ustima pa tako i na samim zubima, što je samo po sebi bolje za očuvanje zuba i desni. Ograničavanje ugljikohidrata i šećera smanjuje nastanak mliječne kiseline koja je odgovorna za erozije na zubima, a keto način prehrane također smanjuje nastanak zubnog kamenca i opasnost od karijesa.

Međutim, postoje i negativne strane keto prehrane o kojima se ne priča ili ne zna tako puno. U svakom slučaju dobro je smanjiti unos rafiniranih šećera, no ugljikohidrati mogu biti i oni ‘dobri’ kao što su voće i povrće koji su potrebni za normalnu funkciju cjelokupnog organizma.

Posljedice keto dijete na opće zdravlje

Jedna od početnih posljedica keto prehrane je zadah, osim toga dolazi do smanjenja libida, keto gripe kao posljedica šoka organizma, konstipacije, neredovitih menstrualnih ciklusa, smanjenja gustoće kostiju i nesanice.

POSLJEDICE

Nisu svi ljudi kandidati za keto prehranu, osobito oni s kroničnim stanjima kao što su visoki krvni tlak i dijabetes.

Keto prehrana nije dugotrajna ‘dijeta’ jer prehrana nije uravnotežena. Keto dijeta je vrlo uspješan način za brzo mršavljenje sve dok se to radi sigurno, ne želite izazvati veće probleme kako biste riješili manje probleme.

Što je to “Keto zadah”?

Dok mnogi ljudi vole ideju o boljem oralnom zdravlju, postoji jedna veza između keto dijete i oralnog zdravlja koja nije baš privlačna: keto zadah.

keto-zadahKeto zadah obično ima miris acetona ili voća, osim ako ga prate bakterije u ustima, onda može imati još neugodniji miris, koji se obično naziva “zmajevim dahom”. Gotovo uvijek ga prati neugodan miris. Dok ovaj zadah može biti znak da dijeta funkcionira, većina nas ne želi hodati okolo s lošim zadahom, čak i ako gubimo težinu.

Koji je uzrok keto zadaha?

Keto zadah obično je privremena nuspojava kada naše tijelo još ne koristi sve ketone koje proizvodi jetra. Naše tijelo će postati keto-prilagođeno kada počne koristiti te ketone za poticanje mišića i mozga. Kada postanete keto prilagođeni, loš dah bi trebao nestati. Dobra vijest je da se nećete morati dugo suočavati s keto zadahom – većina ljudi navodi da traje samo tjedan do mjesec dana.

Kako prevenirati keto zadah?

Ukoliko ste primijetili da imate keto zadah i još uvijek želite nastaviti s keto dijetom, razmislite o nekim od ovih metoda kako bi prevenirali neugodni miris:

Piti puno vode. Vaše tijelo prestaje proizvoditi slinu kada ne jedete, a kada počinjete keto prehranu prirodno počinjete gubiti apetit i manje jesti. Što manje jedete, usta se više suše te je potrebno piti puno vode kako bi se spriječilo nakupljanje bakterija u ustima. Ukoliko je hidratacija redovna, imat ćete više energije, koja vam je potrebna pri pokretanju nove prehrane bilo koje vrste.

Prilagodite unos složenih ugljikohidrata, kao što su lisnato zeleno povrće i cjelovite žitarice, dok nastavite izbjegavati ‘loše’ ugljikohidrate.

Nastavite dobre navike oralnog zdravlja. Keto stil života, iako koristan za oralno zdravlje, nije zamjena za svakodnevno četkanje i čišćenje zubnim koncem.

Dodajte svježe bilje u vodu i čaj. Biljke poput klinčića, cimeta, metvice i komorača su prirodni osvježivači daha.

Usporite. Umjesto nagle promjene prehrambenih navika, postupno ‘izrežite’ ugljikohidrate iz svoje prehrane. Čineći to, dajete tijelu vremena da se prilagodi promjeni te sprječavate naglo oslobađanje velikog broja ketona odjednom. U osnovi dajete sebi vremena da se “prilagodite” ili aklimatizirate na keto prehranu i time možete čak i izbjeći keto zadah.

Savjeti za održivo oralno zdravlje

Dijeta često podrazumijeva kratkoročnu promjenu načina života. Međutim, za najbolje rezultate oralnoga zdravlja, prehrana s niskim udjelom loših ugljikohidrata, te s niskom razinom rafiniranih šećera mora se održavati tijekom vremena. Povratak u stare navike konzumiranja velike količine šećera oštetit će vaše zube, bez obzira na “dobre faze” u kojima ste održavali pravilnu prehranu na određeno vrijeme.

Ako se nađete u iskušenju, preporučujemo vam da napravite plan prehrane (uravnotežene prehrane!) i neka vam plan postane rutina. Tijekom vremena navika će se zadržati, a vi ćete sve manje željeti lošu hranu.

PREHRANA

Ukoliko ste se odlučili na keto dijetu, doktor Ivan pomoći će vam s profesionalnim čišćenjem zubnog kamenca i pjeskarenjem prije nego što započnete keto prehranu i pružiti vam više informacija o tome kako spriječiti i liječiti keto zadah. Međutim, ne očekujte podršku, stomatolog u Zagrebu, Ivan Antolković, nije pobornik ne uravnoteženih i brzih dijeta. Dobra prehrana i sportski život preporuka je doktora Antolkovića.

 

Kakva su vaša iskustva s keto dijetom? Pišite nam u komentarima!